суббота, 9 января 2016 г.

Мережки – прозоро - лічильна техніка вишивання. Оздоблення одягу прозорими техніками вишивання.



Мережки – прозоро - лічильна техніка вишивання. Оздоблення одягу прозорими техніками вишивання.
Мета:  Ознайомити учнів з асортиментами вишиваних виробів, з основними видами мережки, її призначенням;
навчити виконувати мережку «одинарний прутик», «черв’ячок»;
розвивати в учнів естетичні смаки, виховувати працездатність, повагу до традицій українського народу.
Обладнання: зразки виробів, оздоблених мережкою, ілюстрації з журналів,              інструкційні картки.
Інструменти та матеріали: тканина полотняного переплетення, нитки, голки, ножиці, наперсток.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I.      Організаційна частина.
II.   Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Учитель ставить запитання для визначення рівня знань учнів з теорії української народної вишивки, а також запитання, що підводять їх до вивчення нової теми.
1.     Назвіть інструменти і матеріали, потрібні для ручного вишивання.
2.     Розкажіть про правила безпечної роботи.
3.     Як слід організувати своє робоче місце?
4.     Які вироби оздоблюють вишивкою?
5.     Яке значення мала вишивка для наших предків?
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Вишивка є найбільш поширеним видом оздоблення ужиткових предметів і задоволення естетичних потреб українців. Для оздоблення виробів використовують різноманітні техніки вишивання. Дуже поширеними є техніки прозоро-лічильної гладі – наскрізні лічильні шви: «одинарний прутик»,» подвійний прутик», «черв’ячок», «вівсяночка» тощо.
Мережка -  ажурна (прозора) вишивка на смужці тканини, із якої висмикне ні нитки основи або піткання.
Це дуже поширений вид вишивки. Мережкою вишивають жіночі й дитячі плаття, блузки, білизну, постільну білизну, скатерки, серветки, рушники, доріжки, хустки, комірці й багато іншого.
Вишивають мережкою тільки на однобарвній тканині, переважно білій і нитками під колір виробу, іноді й кольоровими нитками, особливо в народних вишивках.
  Мережки виконують тільки на тканині полотняного переплетення. Для виконання мережок можна використовувати котушкові та вишивальні нитки.
Вишивання мережкою ґрунтується на витягуванні ниток з тканини по основі й утоку. Та обробці особливими стібками ниток, що залишилися вільними. Кількість витягнутих ниток може бути різною: залежно від ширини рисунка. При витяганні ниток треба стежити за тим, щоб кількість ниток, витягнутих по основі й утоку була однаковою і смужки були однакової ширини.
Вільні нитки збирають голкою в пучки і обкручують нитками. При цьому утворюються певні узори.
Способи закріплення вишивальної нитки в мережках:
-       у дві нитки на нитках тканини;
-       у дві нитки на нитках прорідженої смужки;
-       в одну нитку.
Мережка «одинарний прутик» виконується в такий спосіб: кінець нитки закріплюють без вузлика зліва направо стібками вперед голкою по краю витягнутих ниток. На гострий кінець голки набирають кілька ниток і її протягують крізь набрані нитки. Другий укол голкою роблять у край тканини набраних ниток з вивороту на лицьовий бік знизу догори, закріплюючи пучок.
Усі дальші стібки повторюють у такій самій послідовності. Видів мережок є багато. Найпростіший з них – мережка «одинарний прутик». Цю мережку використовують для підшивання країв виробів, рубців на скатерках, серветках.
V.   Практична робота
Учні готують до роботи інструменти та матеріали, інструкційні картки. Підготовка тканини до виконання мережки.
Інструменти та матеріали: ножиці, голки, нитки, тканина полотняного переплетення.
Послідовність виконання.
1.  Визначити місце розташування мережки.
2.  Визначити ширину мережки.
3.  Висмикнути нитки з тканини.
4.  Під час роботи вчитель контролює роботу учнів, дотримання ними правил безпечної роботи.
Виконання мережки «одинарний прутик»
Інструменти та матеріали: тканина, нитки, голки, ножиці.
Послідовність виконання:
1.  Підготування на тканині доріжки з висмикнутих ниток.
2.  Біля основи закріпити нитку стібками вперед голку.
3.  Справо, наліво підхопити голкою 3-4 вертикальні нитки тканини.
4.  Обкрутити підхоплені нитки тканини робочою ниткою й вивести голку на дві нитки нижче від краю мережки.
5.  Закінчити ряд мережки, повторюючи п. 3-4.
6.  Голку вивести на виворітний бік й закріпити нитку.
VI.      Закріплення знань та вмінь учнів. Гра «Блеф-клуб»
Гра може проводитися в усній або письмовій формі. Учням пропонується визначити правильні й помилкові ствердження, позначивши їх знаками «+» та «-».
1.     Мережки – лічильні шви.
2.     Мережка «одинарний прутик» - це глухий шов.
3.     Мережки вишивають зліва направо.
4.     Для виконання мережок підходить будь-яка тканина.
5.     Катушкові нитки використовують для виконання мережок.
6.     Вишивати треба при достатньому освітленні.
7.     Через 40 хвилин роботи треба зробити перерву на 30 хвилин.
VII.   Підведення підсумків уроку
Учитель підводить підсумки практичних робіт, визначаючи результати праці й аналізуючи типові помилки, допущені учнями.
VIII. Домашнє завдання.
Підготувати матеріали й інструменти для вишивання.



Комментариев нет:

Отправить комментарий